Jelöljük ki a célt és készüljünk rá!

Miért fáj a térdem futás után, 1. Futótérd

Kedves Máté!

miért fáj a térdem futás után

Egyrészt nem tudom, hogy hány km-t futottál első alkalommal, de feltételezem, hogy nem tartottad be a fokozatosság elvét és túlterhelted a lábad. Mindig ügyelj rá, hogy egy megterhelőbb edzést követően egy laza következzen, így az izomzatod megfelelően adaptálódni tud a fokozatosan növekvő terheléshez.

Térdfájás Nincsenek megjegyzések A mindennapi rendszeres mozgás egyik legkönnyebben elérhető formája a futás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan futunk. Azért, mert futás közben és utána gyakran érezzük a térd kisebb-nagyobb fájdalmát.

Ne félj lassan futni és figyelj a megfelelő regenerációra. A térdfájás másik oka lehet a túlsúly, ami szintén extra terhet jelent az ízületnek, és ennek tudatában még óvatosabban kell kezdened a felkészülést.

miért fáj a térdem futás után

Nem tudom, mekkora súlyfelesleg van rajtad, de az is elképzelhető, hogy az elején sétálnod kellene zömmel - futás helyett. Ezeken kívül a nem megfelelő futócipő lehet a következő, amire a gondolni tudok, illetve a talajfelület, amin futottál. Fontos tudnod, hogy egy bizonyos lefutott mennyiség után a csillapítást elnyelő, stabilitást adó anyagok elfáradnak és már nem védik megfelelően a lábunkat.

Ez könnyen okozhat térdfájást, bokafájdalmakat vagy akár komolyabb elváltozást.

Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos.

A futócipők átlagosan km-ig hordhatók, persze ez függ attól is, hogy mekkora a súlyunk, vagy milyen talajon használjuk. Nem utolsósorban a rossz futótechnika is okozhat ilyen jellegű panaszokat.

Érdemes megkeresned egy szakembert, aki megtanít a helyes mozgásra, aminek köszönhetően nem csupán a későbbi sérülések és fájdalmak esélyét csökkented, de a teljesítményed is optimalizálni tudod és növeled a futásaid hatékonyságát.

miért fáj a térdem futás után

Ahogy azt Te is írtad, szükség van erősítő, stabilizáló gyakorlatokra. Erre az egyik legkiválóbb az egyensúy labdával BOSU végzett gyakorlatok többsége, melyek különösen alkalmasak a térd- és bokaízület rehabilitációjára is.

  • Fájdalomcsillapító gyulladáscsökkentő szer oszteokondrozishoz
  • Kenőcsis életmentő ízületekre
  • Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén?

Érdemes beiktatni keresztedzésként ezeket az egyensúlybontó gyakorlatokat, mert a stabilizáló izmok erősítése mellett mobilizálják a bokát, aminek köszönhetően a térdízület is jobban meg tudja őrizni stabilitását. Ha az előbb felsorolt változtatások ellenére sem szűnik meg a problémád, keress fel egy ortopéd orvost, vagy gyógytornászt, aki megvizsgálja, hogy van-e bármi elváltozás, ami a problémád hátterében állhat.

Remélem segítettem és hamar rendbe jön a lábad!

Mi okozza az izomlázat? Nem, nem a tejsav!